Vi tager ansvar for et langsigtet og bæredygtigt køkkenliv
Vores bæredygtighedsstrategi
Læs vores bæredygtighedsrapportSvenskproduceret bæredygtige produkter med maksimal levetid siden 1929
Vi har siden 1929 fremstillet køkkener i skånske Ballingslöv. Det gør vi stadig og vil gøre det i mange år fremover. At fremstille produkter og være tæt på sine kunder samt arbejde med produkter med lang levetid er det, der har skabt og stadig skaber Ballingslöv den dag i dag. Vi fremstiller produkter, der kan bruges i deres maksimale levetid og derefter genvindes på en god og naturlig måde. Det føltes rigtigt i 1929, og det føles rigtigt i dag.
Vores værdikæde
- Vores værdikæde beskriver virksomhedens hovedområder, hvor vi påvirker miljø og samfund på forskellig vis i de forskellige trin.
- Vores ambition er at sætte et godt aftryk så længe, det er muligt, og mindske det negative.
- Gennem en analyse af vores værdikæde har vi identificeret, hvor vi har størst påvirkning, og ud fra det har vi opsat aktiviteter og mål.
- Dermed kan vi sikre os, at vi er relevante i vores bæredygtighedsarbejde, og at vi leder indsatsen derhen, hvor den gør størst nytte.
- Vi har bygget vores strategi, så vi når vores mål og samtidig bidrager til de globale mål.
Vores hovedsøjler og strategiske tiltag
Ud fra vores værdikæde og risikoanalyse kender vi vores påvirkning, og hvad vi skal fokusere på. Derfor baserer vi vores bæredygtighedsstrategi på tre hovedsøjler. Hovedsøjlerne er inddelt i sub strategiske bæredygtighedsinitiativer, som har til formål at præcisere de områder, hvor vi har god mulighed for forbedring. Der er opstillet klare mål, og en række aktiviteter er både i gang og planlagt. Vores bæredygtighedsstrategi bygger på et samlet billede af de spørgsmål, som er vigtige for os at håndtere. Vi ved, hvad vi vil, og med vores strategi har vi formuleret vores rejse derhen.
Optimere vores miljøpåvirkning
• Cirkulært design • Reducere CO2e-udledning • Bæredygtigt skovbrug og kvalitetsarbejde hos os i Ballingslöv
Styrke menneskers sundhed og velvære
• Medarbejdernes engagement • Ansvarsfuld arbejdsgiver og samfundsaktør
Fremme en respektfuld forretningsetik
• Ansvarsfuldt indkøb • Transparent kommunikation